Styrearbeid
Styret representerer sameierne, både bolig og næring. Se hvem som sitter i Styret nå. Du kan kontakte Styret på e-post: styret@sameietclemenskvartalet.no. Vi svarer som regel i løpet av et døgn eller raskere (men det kan også ta noe lenger tid i enkelte perioder).
Her finner du informasjon om:
Valg og sammensetning av Styret
Styrets ansvar og oppgaver
Arbeidsform, møter og dokumentasjon
Hva Styret ikke gjør
Valg og sammensetning av Styret
Styrets sammensetning er definert i Vedtektene, og består av:
Én styreleder
Tre medlemmer fra beboerne
Ett medlem fra næringsseksjonene
To varamedlemmer fra beboerne
Alle Styremedlemmers stemme teller likt.
Årsmøtet velger styremedlemmer for to år av gangen. Alle styremedlemmer er ikke på valg samme år, men har overlappende perioder for å sikre kontinuitet. Valgkomitéen foreslår kandidater for Årsmøtet. Du kan foreslå deg selv eller andre som styremedlem ved å kontakte Valgkomitéen.
Styrets ansvar og oppgaver
Driftsoppfølging av fellesarealer (tekniske installasjoner, uteplasser, heiser, renhold, avfall, gjesteleiligheter osv)
Reklamasjoner på fellesarealer (innrapportering og oppfølging, dokumentasjon, befaringer)
Beboerdialog (nettsider, informasjon, naboklager, svare på spørsmål)
Leverandører (avtaler, driftsoppfølging, befaringer)
Forretningsdrift (økonomi, faktura, budsjett, bank og forsikring, USBL, årsmøter)
Trivsel og trygghet (innbrudssikring, forsikringssaker, brannvern, sosiale arrangementer)
Arbeidsform, møter og dokumentasjon
Styret møtes én gang i måneden (unntatt juli) til formelt styremøte med saksliste. Her fattes vedtak som dokumenteres med stemmegivning og referat. Du kan melde inn saker til neste styremøte ved å sende mail til Styret, som vil vurdere om saken bør inn på sakslisten, eller om den kan løses direkte. Styret jobber på USBL´s digitale styreplattform som har funksjoner for dokumentasjon, møtegjennomføring, avtalearkiv, HMS, økonomistyring og protokoller.
Det meste av styrets aktivitet foregår i det daglige, mellom møtene, da vi jobber kontinuerlig med løpende saker og oppgaver knyttet til de nevnte oppgavene. Telefon og mail er kommunikasjonsformen, i tillegg til uformelle møter rundt spesifikke oppgaver. Styret har stort sett daglig aktiviteter knyttet til styrearbeid.
Hva Styret ikke gjør
Styret har ikke mandat eller ansvar for forhold som angår den enkelte seksjon/ leilighet. I et sameie er dette eierens ansvar. All reklamasjon knyttet til seksjonene må meldes direkte til OSU via Rubus.
Sist oppdatert:
4.8.25
Infobanken er en service for å tilgjengeliggjøre informasjon som ofte etterspørres av beboerne. Styret har ikke ansvar for konsekvenser av eventuelle feil eller manglende oppdateringer. Beboerne har selvstendig ansvar for å sette seg inn i Sameiets gjeldende Vedtekter, Husordensregler, Boligveileder fra OSU, FDV dokumenter og alle relevante bestemmelser.