Meldinger fra Styret
Scroll nedover for å lese alle meldinger.
9.12.25
App for deling av parkeringsplasser
En beboer har tatt initiativ til å opprette vårt sameie i Hamlett, en app for naboer å dele parkeringsplasser for korttidslån og -leie.
For registrerte beboere:
Hvis du får gjester kan du sjekke appen for å se om det finnes ledige plasser å leie eller låne
Eiere av parkeringsplasser kan tjene litt ekstra når plassen ikke er i bruk
Last ned og installer Hamlett appen fra App Store eller Google Play. Deretter må du bruke tilgangskoden for vårt sameie som sikrer at kun beboere i Clemenskvartalet får tilgang. Koden finner du i Heime-appen, i en diskusjonstråd om temaet (startet av Tiago Silva).
Merk at dette er et privat initiativ, uavhengig av styret i Sameiet eller Garasjesameiet. Alle spørsmål må rettes til Hamlett. Sameiet eller styret er ikke ansvarlig for tjenesten, vi informerer kun om at den nå finnes som et tilbud.
28.11.25
Varsel om endring i felleskostnader
Alle eiere har mottatt varsel fra USBL. Du må logge inn på Min Side i Bonabo-portalen for å lese det. Vi øker felleskostnadene med 4,5 % fra 01.01.2026 i takt med konsumprisindeks og økte priser fra våre leverandører. I tillegg har vi vedtatt å redusere akonto-beløpet til fjernvarme med 10% fra samme dato. Les mer om fellesutgiftene her.
25.11.25
Julegrantenning søndag 30.11
Vi inviterer til en hyggelig markering av juletiden med gode naboer ved juletreet i byhagen kl 15-16 første søndag i advent (førstkommende, 30.11). Det blir god stemning for både voksne og barn, med litt lett juleservering. Meld deg/ dere på i Heime-appen!
19.11.25
Skadet port til beboerparkering
Noen har dessverre kjørt ned og skadet garasjeporten til beboerparkeringen. OSU er i dialog med forsikringsselskapet og skadevolder. Porten blir reparert så snart det er avklart hvilke deler og reparasjoner som trengs.
18.11.25
Saker til behandling på styremøte 18.11
Vi vil gjerne dele informasjon med dere om hvilke saker Styret jobber med. Vi kan ikke dele alt, f.eks. saker som angår enkeltseksjoner eller sikkerhet. I tillegg til disse sakene jobber vi daglig med løpende drift og oppgaver utenom styremøtene.
Til informasjon behandlet vi følgende saker på styremøte 18.11.25.
- Budsjett for 2026
- Reklamasjonssak heiser (pågående sak)
- Feil fra USBL i avregning og bokføring av vann og avløp
- Julegrantenning
- Diverse pågående driftssaker
Vi formidler beslutninger og annen informasjon via nyhetsbrev og nettsiden.
14.11.25
Viktig om strømstans natt til mandag 17.11
Natt til mandag 17.11 foretas oppgradering av teknisk utstyr i Clemenskvartalet. Strømmen blir avstengt mellom 01:00 og 02:00. I forkant vil heisene bli avstengt fra klokken 23:00 og utover så vi er helt sikre på at ingen er i heisen når strømmen tas. Garasjeportene blir satt åpne i tilfelle nødetatene trenger å komme til. USBL er engasjert som brannvakt, for sikkerhets skyld. OSU beklager ulempene!
11.11.25
Jul i Bjørvika lørdag 22.11
Lørdag 22. november fylles nabolaget med julemarked, musikk, matboder og aktiviteter for store og små. Bli med på ansiktsmaling, eventyrstund i Nissemors telt, julejazz ved Vannkunsten Syd, og se nissen rappelere ned fra MUNCH før den store julegrantenningen. Hele nabolaget – fra Operaen til Deichman og SALT – byr på konserter, fortellinger, pepperkaker, badstue og magiske opplevelser gjennom dagen. Se fullt program på Facebook.
7.11.25
Garasjeport stengt natt til tirsdag
Dessverre var arbeidene på garasjeport langt mer omfattende enn forventet. Porten må derfor stenges igjen fra kl 23:00 mandag 10. november til ca 05:00 natt til tirsdag. Det blir ikke mulig å kjøre ut og inn av porten i dette tidsrommet. OSU beklager ulempene.
5.11.25
Hovedport til p-kjeller stenges for reparasjon
Førstkommende natt til fredag 7. november blir hovedporten stengt fra 23:00 torsdag kveld og 4-6 timer utover natten. Det blir ikke anledning til å kjøre inn eller ut av anlegget i dette tidsrommet. OSU beklager ulempene, men tiltaket er nødvendig for sikker drift i vinter.
30.10.25
Strømutkobling natt til mandag 17.11
Strømmen tas i hele kvartalet i én time fra klokken 01 til ca 02 natt til mandag 17. november. Nye sikringer til mobinettet skal monteres. Notér tiden så du ikke blir overrasket når det skjer. Planer er lagt for å sjekke at heiser, vannpumper, ventilasjon, alarmanlegg osv. starter som det skal etter utkoblingen.
29.10.25
Gebyr for å skru av røykvarsler
Mange har lagt merke til varsellamper på panelet for brannvarsling innenfor inngangsdøren i første etasje. Det skyldes blant annet at beboere har skrudd nedd eller skrudd av brannvarsler i sin egen leilighet. Det er ikke lov, og skaper problemer for hele sameiets anlegg. Vi har identifisert og fikset avvikene, men det gir en kostnad for sameiet da vi må bruke servicefirma for å identifisere leilighetene og sjekke anlegget. Heretter fakturerer gebyr til eier av leiligheter hvor røykvarsler er skrudd av, ned eller er fiklet med.
23.10.25
Saker til behandling på styremøte 23.10
Vi vil gjerne dele informasjon med dere om hvilke saker Styret jobber med. Vi kan ikke dele alt, f.eks. saker som angår enkeltseksjoner eller sikkerhet. I tillegg til disse sakene jobber vi daglig med løpende drift og oppgaver utenom styremøtene.
Til informasjon behandlet vi følgende saker på styremøte 23.10.25.
- Budsjett for 2026
- Møte med TKE og OSU om heiser
- Gjesteleiligheter
- Tiltak mot rot og skadedyr i søppelrom og byhage
- Diverse pågående driftssaker (brannvarslingsanlegg, postkasseskilt, vaktmestertjenesten mm).
Vi formidler beslutninger og annen informasjon via nyhetsbrev og nettsiden.
22.10.25
Overflod i søppelrommet
Alle har sett hvordan det ser ut i søppelrommet – igjen. Vær snill å la være å sette ting på gulvet. ALT skal i kassene, også det du tror andre kan ha nytte av (ingen vil ha søppelet ditt). Vi vet det er for mange papircontainere der. Det har sammenheng med at Vannkunsten Syd hadde behov for noen i en periode og de ble satt hos oss da de var ferdige. Vi har bestilt fjerning.
4.10.25
Økt gebyr for utrykning ved brannalarm
Det utløses dessverre en del "falske" brannalarmer i sameiet, som fører til unødvendige utrykninger for brannvesenet. De sender oss regning for utrykningen, som vi fakturerer videre til seksjonseier. I tillegg kommer ekstra jobb for styret som må følge opp med eier, alarmselskap og USBL, og vi må ofte tilkalle service for å sette i gang heisen. Tidsbruk og service dekkes ikke av begyret vi har fakturert til seksjonseiere. Fra og med 1.10 har vi derfor økt gebyret til kr. 5.000 pr utrykning, som faktureres til seksjonseier.
Les instruksen for hvordan du avstiller alarm i din leilighet. Og husk: Ingen skal avstille alarm eller trykke knapper på kontrollpanelet i første etasje innenfor inngangdøren til oppgangen!
2.10.25
Norgespris på fjernvarme og strøm
De fleste har fått med seg lanseringen av ordning med Norgespris (fastpris) på strøm. Vi har oppdatert Infobanksiden om Fjernvarme og strøm avregning med ny informasjon, blant annet om hva du selv kan gjøre for å få Norgespris på eget strømforbruk.
Sameiet tegner avtale om Norgespris for fjernvarme (varme og varmtvann i din leilighet og fellesarealene). I tillegg må du selv vurdere Norgespris på din individuelle strømavtale (dekker belysning, elektriske artikler etc i din seksjon).
1.10.25
Garasjevask torsdag 9.10
Det har kommet mye skitt og støv i forbindelse med åpning av gjennomfart til Vannkunsten Syd. Garasjevask i beboerparkeringen blir gjennomført torsdag 9. oktober mellom kl 08-16.
26.9.25
Saker til behandling på styremøte 25.9
Vi vil gjerne dele informasjon med dere om hvilke saker Styret jobber med. Vi kan ikke dele alt, f.eks. saker som angår enkeltseksjoner eller sikkerhet. I tillegg til disse sakene jobber vi daglig med løpende drift og oppgaver utenom styremøtene.
Til informasjon behandlet vi følgende saker på styremøte 25.9.25.
- Norgespris på strøm til fjernvarme og fellesarealer
- Forslag om oppslagstavle i oppganger
- Justering av gebyr for utløsning av brannalarm
- Tepperens i alle oppganger
- Delingstjeneste for utleie av parkeringsplass
- Samarbeidsavtale om sikkerhet i Bispevika
Vi fulgte opp tidligere og løpende saker:
- Oppfølging av reklamasjoner på heisanlegg
- Oppfølging av reklamasjoner på callinganlegg
- Diverse pågående driftssaker.
Vi formidler beslutninger og annen informasjon via nyhetsbrev og nettsiden.
20.9.25
Tepperens i alle oppganger
Som mange forhåpentligvis har merket, har alle tepper i korridorene fått en årlig tepperens. Noen teppefliser som er ødelagte i enkelte oppganger, bl.a. som resultat av vannlekkasje gjennom takvindu, vil bli skiftet ut.
15.9.25
Åpning av Vannkunsten Syd
OSU inviterer til åpning av Vannkunsten Syd torsdag 18. september kl 16. De byr på livemusikk, taler, snorklipping og enkel servering. Grunningen bro, badebrygger og strandpromenaden blir åpnet, sammen med deler av rommet mellom byggene. Her er lenke til eventet på Facebook.
9.9.25
Kasser for farlig avfall og elektronikk
Fra tirsdag 16. til tirsdag 23. september blir det utplassert kasser hvor du kaste farlig avfall og elektronikk. Pass på å bruk disse mens de står der, så blir du kvitt avfall du ikke kan kaste i søppelrommet.
Kassene blir plassert i garasjen (U1) utenfor innkjøringen til beboerparkeringen, der vi tidligere har plassert containere.
Farlig avfall (5 kasser): Maling, lakk, olje og annet brennbart materiale, kjemikalier, batterier.
Elektronikk (3 kasser): PC, TV, mobiltelefoner, kjøkkenmaskiner og annet som går på strøm.